.........................................

                                                                                              POVAHOVÉ TYPY DĚTÍ   

               Věděli jste že jsou 4 povahové typy dětí?? A každá povaha má jiné potřeby, potřebuje jiný přístup při "výchově"??

                                                      Jinak vnímá svůj svět?? Jinak vnímá výzvy, emoce, změnu, pozornost......??

      Čerpám informace z různých zdrojů, mimo jiné z knihy Ph.D. Johna Graye  Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z Nebe.

      Pro označení skupin slouží převažující povahové vlastnosti, které vlastně děti specifikují ( aktivita, citlivost, vstřícnost a vnímavost)

      a líbilo se mi i přirovnání k planetám, tak jsem to jsem to ponechala jako druhý název ( pochází to z přirovnání k planetám, které jsou

      spojovány se stejnou energií)

                                                                                              1. AKTIVNÍ  děti - nazývané též děti z Marsu

                                                                                              2. CITLIVÉ  děti  - nazývané též děti z Venuše

                                                                                              3. VSTŘÍCNÉ děti - nazývané též děti ze Saturnu

                                                                                               4. VNÍMAVÉ děti - nazývané též děti z Pluta

            

                                                        1. AKTIVNÍ DĚTI 

Pokud máte v rodině AKTIVNÍ dítě z Marsu, je důležité, abyste uznali jeho přirozenou potřebu po aktivitě a dobrodružství, ale zároveň ho naučili respektovat pravidla a omezení. Zde je několik tipů, jak se chovat k dětem z Marsu:

  1. Podporujte jejich aktivitu: Děti z Marsu mají rády výzvy a rády se pohybují. Podporujte jejich potřebu po aktivitě tím, že jim nabídnete různé možnosti k pohybu a hraní.

  2. Učte je disciplíně: Děti z Marsu mohou mít někdy problém s respektováním pravidel, takže je důležité, abyste je naučili disciplíně a vysvětlili jim, proč je důležité dodržovat pravidla.

  3. Nastavte hranice: Děti z Marsu mohou mít tendenci překračovat hranice, takže je důležité, abyste jim jasně vysvětlili, co je a není povolené.

  4. Povzbuzujte soutěživost: Děti z Marsu jsou soutěživé a mohou se rády snažit ovládat situace. Podporujte jejich soutěživost tím, že je vedete k tomu, aby se učily přijímat výzvy a bojovat za to, co chtějí.

  5. Vysvětlujte důvody: Děti z Marsu mohou mít rády, když jim vysvětlujete, proč je něco důležité nebo proč musí něco dělat. Vysvětlujte jim důvody, proč je něco povolené nebo zakázané, a učte je, jak se rozhodovat samostatně.

  6. Aktivní děti jsou všude tam, kde se něco děje, všechno chtějí prozkoumat, přebírají pozici vůdce, chtějí být ti nejlepší.

                                              

                                                                      

                                                       2. CITLIVÉ DĚTI

Pokud máte v rodině CITLIVÉ dítě z Venuše, je důležité, abyste jeho potřeby a pocity brali vážně a respektovali je. Je také důležité, abyste mu poskytli dostatečný prostor pro vyjádření svých pocitů a emocí a učili je, jak se s nimi vyrovnat. Zde je několik tipů, jak přistupovat k citlivému dítěti z Venuše:

  1. Poslouchejte: Citlivé děti potřebují, abyste je pozorně poslouchali a ukazovali jim, že jejich pocity jsou pro vás důležité.

  2. Běžte na ně: Citlivé děti mohou být někdy příliš opatrné, takže je důležité, abyste je podporovali a ujišťovali je, že jsou schopné zvládat nové výzvy.

  3. Povzbuzujte: Citlivé děti mohou mít někdy problém s vlastním sebevědomím, takže je důležité, abyste je povzbuzovali a podporovali jejich úspěchy.

  4. Učte je empatii: Citlivé děti jsou často velmi empatické, ale mohou potřebovat pomoc při pochopení emocí ostatních lidí. Podporujte jejich empatii tím, že s nimi o pocitech mluvíte a učíte je, jak se vcítit do druhých lidí.

  5. Povolte jim volnost: Citlivé děti mohou mít rády jistotu a bezpečí, ale je důležité, abyste je nechali zkoušet nové věci a získávat nové zkušenosti.

  6. Pokud mají citlivé děti problém, největší chybou je snažit se je rozveselit a říkat, že to bude dobré. Tyto děti potřebují slyšet, že jejich negativní pocity jsou normální, že i rodiče prožívají podobné pocity.


                                                                                   

                                                           3. VSTŘÍCNÉ DĚTI

Pokud máte v rodině  VSTŘÍCNÉ dítě ze Saturnu, je důležité, abyste uznali jeho potřebu po pravidlech a disciplíně a pomohli mu najít způsoby, jak se vyrovnat s úkoly a povinnostmi. Zde je několik tipů, jak se chovat k dětem ze Saturnu:

  1. Dávejte jasné pravidla: Děti ze Saturnu potřebují jasná pravidla a očekávání, takže je důležité, abyste jim poskytli strukturu a jasně vysvětlili, co je povolené a co není.

  2. Povzbuzujte odpovědnost: Děti ze Saturnu jsou samostatné a odpovědné, takže je důležité, abyste je podporovali v tom, že plní úkoly a povinnosti.

  3. Učte je sebeovládání: Děti ze Saturnu mohou mít problém s ovládáním svých emocí, takže je důležité, abyste je učili sebeovládání a jak se vyrovnat s negativními emocemi.

  4. Dávejte pozor na jejich potřeby: Děti ze Saturnu mohou mít někdy potřebu více podpory a pozornosti, takže je důležité, abyste věnovali pozornost jejich potřebám a pomohli jim, když to potřebují.

  5. Učte je empatii: Děti ze Saturnu mohou mít problém s pochopením emocí ostatních lidí, takže je důležité, abyste je učili empatii a jak se vcítit do druhých lidí.

  6. Děti jsou samostatné, chtějí všechno vyzkoušet a ochutnat. Milují změnu a neustálý pohyb v životě. Chtějí si ale dělat věci podle sebe. Rozdělají jednu věc a už jsou úplně jinde a dělají něco jiného. Mají problém se soustředit. 


                                                                                    

                                                           4. VNÍMAVÉ DĚTI

Pokud máte v rodině  VNÍMAVÉ dítě z Pluta, je důležité, abyste uznali jeho silné emoce a naučili ho, jak s nimi zacházet. Zde je několik tipů, jak se chovat k dětem z Pluta:

  1. Poslouchejte jejich pocity: Děti z Pluta mají silné emoce a potřebují, abyste je pozorně poslouchali a ukazovali jim, že jejich pocity jsou pro vás důležité.

  2. Učte je, jak se vyjádřit: Děti z Pluta mohou mít problém s vyjádřením svých emocí, takže je důležité, abyste jim pomáhali najít způsoby, jak vyjádřit své pocity.

  3. Povzbuzujte sebeovládání: Děti z Pluta mohou mít někdy problém s ovládáním svých emocí, takže je důležité, abyste je učili sebeovládání a jak se vyrovnat s negativními emocemi.

  4. Dávejte pozor na jejich potřeby: Děti z Pluta mohou mít někdy potřebu více pozornosti a podpory, takže je důležité, abyste věnovali pozornost jejich potřebám a pomohli jim, když to potřebují.

  5. Učte je empatii: Děti z Pluta mohou mít problém s pochopením emocí ostatních lidí, takže je důležité, abyste je učili empatii a jak se vcítit do druhých lidí.

                                                                                                   

 

                                                                                                    ..........................

Napíšu Vám zkušenost ze své poradny. Děti do 7 let jsou napojené na maminku. Do 3 let ještě mnohem více. Vnímají její pocity. A pokud dítě "trápí " maminku, tak proto, že se jí snaží podvědomě dohnat k tomu, aby ona něco ve svém životě změnila, konečně si udělala "v životě pořádek " měla jsem v poradně maminku, kdy její 3 létá holčička vůbec nemluvila. Maminka od partnera a tchyně poslouchala ..proč ta TVOJE holka ještě nemluví...odblokovala jsem maminku na vztahy v rodině, na její vnímání vlastní hodnoty.. plus holčičku - to se dělá přes maminku, bez přítomnosti dítěte. Holčička do 14 dnů mluvila. Ale proto, že maminka získala úplně jiný pohled na svět "udělala si doma pořádek " . V těchto případech první slova maminky jsou.. s partnerem a s rodiči je všechno v pohodě. Když se na to ale podíváme, tak to začne...je pravda ,že jsem na všechno sama atd...  Druhá možnost problému je, pokud neproběhl porod přirozeně, tak miminko prožívá první strach o život.. oboje se dá napravit. Jak kineziologií, jak píšou maminky, nebo podobná technika jsou Kvantové opravy. Tu používám já, je příjemnější při práci s klientem. Každopádně chci říct, že takové chování dítěte je volání o pomoc pro sebe, ale i pro maminku.

                                                                                                      ...........................

                                                                                                    Láska, ta opravdová..
                                                                                            To není závislost na partnerovi,
                                                                                                  ani iluze, že žijete v lásce

                                                                                                     .................................

                                      Děti, naše děti jsou naše lásky, ale zároveň naše nastavené zrcadlo, naši učitelé.
Do 3 let se děti učí poznávat svět, vnímají okolní energie, pocity lidí kolem sebe, ale s maminkou jsou energeticky propojené (toto propojení je i v pozdějším věku,ale do 3 let je velmi intenzivní)
A to do té míry, že problém dítěte je skrytým problémem maminky. To znamená, že pokud řeším problém dítěte do 3 let, automaticky pracuji i s maminkou.

                                                                                                    ..................................

                                    Podívejte se do části SEBELÁSKA, tam není konkrétní příběh, ale mnohé Vám tam napoví...


Příběh paní Emy

Paní Ema pracuje v ordinaci jako sestřička. Má dvě dospívající děti a je rozvedená. Finančně chod domácnosti zvládá velice těžko. V soukromém životě nemá mnoho radosti, většinu dne je v práci, potřebuje příplatky za služby a když přijde domů, nemá někdy ani sílu cokoliv dělat. Její děti jí jsou oporou, rády pomohou. Jinak je paní Ema sama a jak jistě víte, bylo by potřeba občas nějaké to pohlazení, které jí ale chybí. Tlak v zaměstnání na sestru je abnormálně silný a hlavně je to práce nevděčná. Sestra bývá ideální hromosvod pro arogantní, netrpělivé pacienty.

Paní Ema se ale neustále usmívá a je vlídná. Všem trpělivě naslouchá a má pro každého vlídné slovo. Naslouchá trápením pacientů, problémům kolegů, starostem dětí, přítelkyň a známých…. A stále je vlídná a usmívá se.

Paní Ema je jako houba na cizí starosti, sama si ale nikomu nestěžuje, nikomu se nesvěří. Nikomu nevypráví, že i ona je unavená, nikomu neříká, že ani ona nemá peněz nazbyt, nesvěřuje se se svou samotou.V zaměstnání každému vyhoví, neumí si udělat pořádek, když jí ostatní využívají. Ona ráda pomůže. Je vychovaná ve skromnosti a pokoře, v pokoře, že slušný člověk pomůže tam, kde ho požádají. Tak paní Ema pomáhá a usmívá se. Je nešťastná, vyčerpaná, ale pro druhé má vždy úsměv na tváři.Většinu své životní energie paní Ema spotřebovává na tuto svou přetvářku. Vlastně ani netušila, že by mohla chtít prožít život veseleji, netušila, že si může přát i něco sama pro sebe. Nikdy si nedokázala říct i o něco pro sebe. Nedokázala požádat o pomoc ani o úlevu v práci. Přitom by toho tolik chtěla říct, ale její skromnost jí to nikdy nedovolila.

Strach říci si o základní potřeby, jí zablokoval krční čakru. Dostavily se nejprve angíny, posléze problémy se štítnou žlázou. Z jejího života se již dávno vytratila radost, proto přišly problémy i s křečovými žilami. Paní Emu ale zastavily až problémy s páteří, které jí upoutaly na lůžko na delší dobu. Najednou si všimla, že i když není v práci, svět se nezboří. Jelikož její zdravotní problémy neustávaly, začala se zamýšlet nad svým životem. Nakonec mě požádala o Bachovy esence.

Esence jí pomohly se trochu uvolnit. Přestala si vyčítat cizí chyby v zaměstnání, přestala se o všechny starat. Přestala se stále usmíval, přestala plýtvat svou energií a začala se chovat přirozeně. Časem si dokázala udělat i pořádek kolem sebe bez emocí. Přestala se trápit a „ochutnala“ pocit větší svobody, když si dokázala uhájit svůj životní prostor. Každopádně jí to stálo méně energie, než stálý úsměv.

Paní Ema se začala ke svému zdraví chovat zodpovědně a proto také přišla na další sezení. Tentokrát jsem řešila fyzické projevy problémů. Pravou podstatu, kdy se nastavil vzorec chování najdeme a odblokujeme pomocí Kvantových oprav, přidala jsem esence dr E. Bacha. Paní Ema dostala také několik „domácích úkolů“.

Dnes se paní Ema usmívá, jen když k tomu má důvod. Její úsměv je vzácnější a o to hodnotnější, protože je opravdový a je odrazem stavu její duše. S úsměvy je to jako se sladkostmi. Všeho moc škodí. A náhražky, které nejsou opravdové, také zrovna moc nechutnají. Stejně jako nepotěší neupřímný úsměv.

Zapomeňte na pokoru vštípenou, jako vzor chování, doba se mění. Dnes již ženy nemusí pokorně s úsměvem na tváři posluhovat svému okolí. Naučte se ve svém životě myslet také na sebe. Myslete na sebe a nezapomínejte si udělat občas i drobné radosti. Život žije každý sám za sebe. Naučte se mít rádi sami sebe, své blízké milujte a buďte jim nápomocni, když vás o to požádají, ale vždy s ohledem na sebe, na své síly. Nebojte se a hlídejte si svůj životní prostor a nikoho si tam nepouštějte.

„Ani úsměvy neplýtvejte. Úsměv, stejně jako dobré slovo musí být upřímný, od srdce, jinak se rozplyne v nepochopení“.